Storigo får stöd av Vinnova
Projektets mål är att ta fram en experimentplattform för att identifiera grupper med hjälp av sensorer. Då kan budskapen anpassas efter de grupper som befinner i anslutning till de publika skärmarna. Resultatet blir en ökad sannolikhet att gruppen tar till sig det budskap som visas på de publika skärmarna.
- Med stödet från Vinnova har vi möjlighet att utvärdera hur vi kan dra nytta av sensorteknik för att ytterligare stärka vår molntjänst med morgondagens teknik . Öppna data och verksamhetsdata skapar – tillsammans med sensorteknik – oanade möjligheter till effektiv marknadsföring, men det kan även användas till effektiv informationsspridning och annan verksamhetsstyrning, säger Jim Sundqvist, vd på Storigo AB.
”Ett erfaret team med nytt företag och ett projekt med potential att skapa effektivare marknadsföring i miljöer där konsumenter rör sig mellan annonsskärmar”, skriver Vinnova i sin motivering till varför man beviljade ansökan.
Vinnova är en statlig myndighet som stödjer innovationer.