Max stylar om restaurangerna

Luleå Nästa år lanserar Max sitt nya koncept både i Sverige och utomlands. Restaurangerna får ny arkitektur och design.

– Max har ett övergripande mål att bli världens bästa hamburgerkedja. Vi vill att det ska synas och upplevas på restaurangerna. Det nya konceptet återspeglar vår höga ambitionsnivå när det gäller både mat och miljö. För gästerna ska det vara en helt ny upplevelse, med smidigare flöde och mer välkomnande tilltal, säger Richard Bergfors, vd på Max.

Det nya konceptet har tagits fram i samarbete med Wingårdhs arkitektkontor och är tänkt att lyfta det skandinaviska med stort inslag av trä i inredningen.

– Det kommer bli en lite mer ombonad känsla i de nya restaurangerna. Trä och läder, material vi förknippar med mer exklusiva miljöer, kommer nu att möta gästerna, säger Gert Wingårdh.

Max har 114 restauranger i Sverige, Norge, Danmark och Förenade Arabemiraten.

Wingårdhs är ett av Sveriges etablerade arkitektkontor. De har bland annat arbetat med Liljevalchs konsthall, ombyggnaden av Nationalmuseum och det nya besökscentrumet i Stora Sjöfallets nationalpark.