Investerar 30 miljoner för att lyfta Borgafjäll
Av de 30 miljoner som Mikael Kraft har investerat i anläggningen har en ny restaurangdel byggts till.
– Satsningen har skett för att rusta upp hotellet och se till att det blir mer gästvänligt. Tanken är att göra det folkligare och locka en bredare målgrupp. Vi har också utökat restaurangdelen med två ställen för middag och ett för lunch, säger Mikael Kraft till Besöksliv.
Det nya och mer folkliga konceptet vänder sig bland annat till skoteråkare, jägare och fiskare. Mikael Kraft vill även lyfta fram Borgarfjäll som en skidort. För att marknadsföra Borgafjäll samt förbättra vandringsleder och skoterleder har han tillsammans med andra företagare på orten bildat en ekonomisk förening; Borgafjälls vänner.
– På sikt ska föreningen fungera som ett destinationsbolag. Jag och de andra tror jättemycket på orten inför framtiden, framför allt för att vi inte har ambitionen att bli en turistmetropol. Vi vill vara genuina, vägen slutar när du kommer hit, sedan är det vildmark. Det är exklusivt i sig, säger Mikael Kraft till Besöksliv.