Kalix Tele24 vann SM-titel i telefoni
Vattenfall är en av Kalix Tele24:s största kunder med cirka 30.000 samtal per månad. Kalix Tele24 har haft helhetsansvar för Vattenfalls administrativa växel sedan 2012. Sedan förra året ingår även kärnkraftverken Ringhals och Forsmark i uppdraget.
I motiveringen till förstapriset står det:
"När du ringer till det här företaget möter du telefonister som på ett utomordentligt sätt tar hand om dina ärenden. Det professionella bemötandet är slående. I klassen Mer än 8 000 anknytningar forsade en klar segrare fram, och det är Vattenfall AB/KalixTele24."
- Det är fantastiskt att få representera och vårda ett så starkt varumärke som Vattenfall och att vinna det här priset tillsammans med dem. Vattenfall har en väldigt professionell organisation och full koll på alla sina system, vilket är avgörande för att vi på Kalix Tele24 ska kunna göra ett bra jobb. Det är ett lagarbete, säger Roland Pihlström, vd på Kalix Tele24.
Bodens kommuns växel kom tvåa i klassen Kommun Special.
SM i Telefoni startades 1992 av Radio Malmöhus och arrangeras sedan 2000 av kvalitetsmätningsföretaget Q Survey i Järvsö.