Kalix Tele24 svarar åt Vision

Kalix Telefonistföretaget Kalix Tele24 ska ansvara för den centrala växeln hos fackförbundet Vision med cirka 180.000 medlemmar.

- Hittills har växel och reception hört ihop, men problemet är att personalen ofta blir låst vid telefonväxeln. Det är synd, för det gör att de inte kan hjälpa till vid alla konferenser och möten vi har här på huvudkontoret, säger Kerstin Eriksson, administrativ chef på Vision, i ett pressmeddelande.

Vision har ungefär 7.000 inkommande samtal varje månad. Merparten går direkt till rådgivningen inom Vision Direkt men cirka 1.500 samtal  går till växeln och kommer nu att hanteras av telefonisterna på Kalix Tele24. Uppdraget vanns i en upphandling.

- Det där att receptionisten har ansvar för telefonväxeln är en historisk modell som behöver omprövas. Antalet kommunikationskanaler har ökat och det fysiska mötet har blivit mer exklusivt. Om jag gör mig besväret att besöka en organisation vill jag inte mötas av en receptionist som sitter upptagen i telefon, säger Kalix Tele24 vd Roland Pihlström.