Bystigt vill motverka onaturliga kroppsideal
Li Thurfjell har alltid haft svårt att hitta bra underkläder och genom åren har hon hunnit pröva de flesta märken, både svenska och utländska.
- Min första tanke med företaget var att lösa mitt eget problem, men sen förstod jag att jag inte var ensam. Vi är många där ute som inte har 75B.
Bystigt.se lanserades i november förra året och Li Thurfjell har fått mycket uppmärksamhet i media och medverkade även i en dokumentär om bröstkomplex. Företagets fokus är att erbjuda storlekar som är svåra att hitta, till exempel små omkretsar eller stora kupstorlekar.
- Det var verkligen gått bättre än jag hade tänkt mig. Idag arbetar jag deltid som ekonom och resten av tiden lägger jag på företaget. Jag sköter allt själv även fast min man finns med i kulisserna och hjälper mig ibland.
Modellerna i webbshoppen är Li Thurfjells vänner och hon har som policy att inte retuschera bilderna.
- Vi vill visa hur underkläder ser ut på riktiga människor och motverka de onaturliga kroppsideal som är vanliga i modebranschen. Vi ska verka för jämställdhet och alla människors lika värde.
Snart lanseras en rad nya produkter på webben och i framtiden drömmer Li Thurfjell om att designa egna underkläder och hon är inte heller främmande för att öppna en butik.
- Jag har jättemånga idéer och responsen jag har fått från kunderna är fantastisk. Det var helt rätt tidpunkt att öppna Bystigt.se och jag är fortfarande inne i ett lyckorus plus att jag är nominerad till Årets unga företagare vilket är helt otroligt.