Umeå Energis kampanj nominerad igen.
– Vi hinner knappt hänga in finkläderna i garderoben efter en gala tills det är dags för nästa prisutdelning. Det är helt fantastiskt – overkligt! säger Mats Berggren, vd på ume.net.
Filmen ”Living with lag” fick blixtsnabb spridning när den släpptes. Den sågs över en miljon gånger på ett dygn på YouTube och efter fem dygn var ”Living with lag” uppe i 5 miljoner visningar. Fram till i dag har filmen visats närmare 5,7 miljoner gånger över hela världen.
Kampanjen har redan belönats med flera priser: i PR-tävlingen Spinn, reklamtävlingen Clio, europeiska Lovie Award och Sveriges Annonsörers reklamtävling 100-wattaren. Nu får ume.net en ny chans med nomineringen till Årets marknadskampanj på Telekomgalan 2015 som hålls i februari.
– Tidigare har kampanjen prisats i reklam- och PR-tävlingar. Nu kan man säga att det är vår egen bransch som har nominerat oss. Och för oss som jobbar med bredband i första hand känns det lite extra härligt i hjärtat, säger Mats Berggren.