Husfabrik i Öjebyn vill bli som Google
Tillsammans med sin unga personal vill de göra byggbranschen mer färgglad med it-jätten Google som förebild. De är båda i 28-års åldern och är tredje generationen i familjeföretaget.
- Vi kommer att omsätta mellan 30-40 miljoner under 2014, vilket är mer än en 100 procentig ökning sedan vi tog över den dagliga driften 2011, säger delägaren Jens Lundqvist i ett pressmeddelande.
Framgången är enligt Jens och Samuel ett resultat av rekrytering, en förändrad bolagskultur och nya produkter. Utbudet har bland annat växt från att innefatta byggsatser för garage och stall, till fullskalig hustillverkning. Man har förbättrat rutiner och processer.
En förebild är IT-jätten Google som gjort sig kända för en kreativ och ”färgglad” bolagskultur i allt från inredning till personalvård.
- Byggbranschen är förhållandevis grå, vi vill ändra på det och göra den mer färgglad i allt från inredningsdetaljer till bolagskultur, säger Samuel Holmström.