Lyckad satsning på färdigmat

Luleå Nyhléns Hugosons satsning på färdigmat har blivit en försäljningssuccé, skriver Norr Media.

Hösten 2018 lanserade Nyhléns Hugoson portionsförpackad färdigmat till konsumenter i Norrland. I dag kan man summera en lyckad satsning.

Man har sålt färdiga rätter och smörgåstårtor, frallor, sallader och wraps både under varumärket Nyhléns Hugoson och under dotterbolaget Guldfiskens varumärke.

– I Nyhléns Hugosons sortiment som vi säljer i Norrland är det den traditionella vardagsmaten som är storsäljarna, medan de rätter som Guldfisken kök, som säljer i hela landet, de säljer produkter gjorda på fisk, skaldjur och vilt och där är storsäljaren Pasta Special, en pastarätt med skaldjur, säger Magnus Nilsson till Norr Media.

Hur mycket pandemin har betytt för försäljningsökningen är osäkert, eftersom försäljningen av färdigmat har ökat i flera år sedan starten.