Kontorsgruppen satsar på hemmakontor i pandemin

Luleå Luleåföretaget Kontorsgruppen lanserar en satsning på hemmakontor, ett område där efterfrågan ökat stort under pandemin.

Under pandemin arbetar många anställda hemifrån och troligen kommer det att vara vanligt även efter pandemin. Kontorsgruppen satsar därför på det området med möbler och utrustning som kan anpassas till olika hemmiljöer.

- Vi har sett att det blivit stor efterfrågan på hemmakontorslösningar.  Tidigare kunder har velat beställa möbler för hemmet. Det har vi inte upplevt förut. Arbetsgivarna har ansvar för att de anställda har ergonomiska hemmakontor. Vi löser det problemet utan att det blir för dyrt, säger Ida Nordlund, projektledare för satsningen på hemmakontoret, och ansvarig för Kontorsgruppens digitala marknadsföring.

Den nya satsningen ska uteslutande marknadsföras via sociala medier, till skillnad från övrig verksamhet där kundbesök fortfarande är den viktigaste delen. Via sociala medier kan man satsa på en nationell marknad.

- Nu vill vi ut och nå människor i hela landet via Facebook, Instagram och Google Ads. Vi vill ha det så digitalt som möjligt och se hur det fungerar, säger Ida Nordlund.

Satsningen vänder sig till både företagskunder och privatpersoner.

- Ergonomin i hemmet är viktig och det ska vara snyggt och passa in också. Många söker vettiga lösningar med bra kvalitet till vettiga priser, säger Magnus Nordlund, ägare till Kontorsgruppen.

Kontorsgruppen omsätter 45 miljoner kronor och har 19 anställda vid kontoren i Luleå, Boden och Gällivare.