Max prisas för digitalisering

Luleå På Mobilgalan utsågs Max till "Mobilized Company of the Year". Man vann i tuff konkurrens med Länsförsäkringar Bank och Liseberg.

Max belönades för digitaliseringen och mobilanpassningen av verksamheten.

Därmed hamnar Max i fint sällskap. Tidigare år har företag som Spotify, Minecraft, Skype, Truecaller och King belönats.

– Vi är otroligt stolta över utmärkelsen. Vi har målmedvetet arbetat för att göra det enklare för våra gäster och då är mobilen ett viktigt verktyg. Genom att gästerna nu kan beställa och betala med hjälp av mobilen minskar vi väntetider och ökar gästnöjdheten, säger Richard Bergfors, vd Max Hamburgerrestauranger.

De digitala kanalerna har fått en viktigare roll i Max marknadskommunikation. Man satsar också på att tekniken ska underlätta för gästerna. Först kom Expresskassorna och under 2015 lanserades en ny version av Max app som gör att gästerna har en egen expresskassa i fickan. Under 2015 har nästan en miljon människor använt appen.